Boltberendező Blog

Értékesítés ösztönzés vásárlásélménnyel

Van még jövője a hagyományos üzleteknek?

Az omni channel (vagyis a multi-csatornás, csatornákon átívelő) értékesítés körébe tartozik a hagyományos üzlet, a webshop, a mobil értékesítés, a telefonos értékesítés, de még a katalóguson keresztül történő értékesítés is. Akkor beszélünk omni channel értékesítésről, amikor a vevőt több csatornán keresztül is elérjük/ megcélozzuk a vásárlás folyamán, ideértve a böngészéstől, információ szerzéstől, a tényleges vásárláson át a fizetésig és az utókövetésig minden mozzanatot. Miért is fontos ez most?

hm_online7.png

Mint sokan mások, én is ma kaptam hírlevelet róla, hogy a már rég beharangozott H&M webshop végre hivatalosan is megnyitotta magyar, virtuális kapuját. Éljen, éljen. Örülnek a vásárlók, a fast fashion márka pedig tovább zakatol. Még több vásárlás, még több bevétel. Egy cseppet több adminisztrációval és logisztikával (hiszen az eddigi üzletek mind maradnak + itt az online áruház is). Vajon megéri követni a H&M példáját egy kisebb üzletnek is? Van még esélye a hagyományos boltoknak, vagy kizárólag az elektronikus kereskedelemé a jövő?

Számos felmérés bizonyítja, hogy az offline, vagyis hagyományos üzletek ugyanúgy helyt tudnak állni ma is, mint korábban. Persze ehhez kell némi odafigyelés és törődés az ügyfelekkel. De a mai napig a vásárlások túlnyomó többségét személyesen intézik az emberek.

A rendszeresen internetezők 72%-a vásárol is online, méghozzá olyan előnyök miatt, mint pl. kényelem, a kedvező árak és a házhoz szállítás. A GfK felmérése szerint azonban a hazai kiskereskedelmi forgalomnak csupán 3%-át teszi ki az online kereskedelem. Jól lehet, ez a szám évről évre dinamikusan növekszik, azért látható mennyien és milyen sokat vásárolnak még mindig offline. Miért? Mert így szokták meg. Mert ez emberibb. Mert bizonyos termékeknél szükségük van egy elfogulatlan véleményre, szakértő tanácsokra. Mert a parfümöt szeretnék megszagolni vásárlás előtt. Mert a lakástextil valódi színére élőben kíváncsiak. Mert szeretnének beleszólni, hogy milyen legyen a megrendelt virágcsokor, de azért meghallgatnák a virágkötő profi ötleteit is.

Nemrég pont kicsi fiamnak kerestem a megfelelő, legelső, kemény talpú babacipőt. A folyamat így zajlott: neten információ keresés, jó és még jobb ajánlat felkutatása, telefonos segítségkérés a referencia csoporttól (esetemben a nővérem), egy nagyobb és személytelenebb offline üzlet meglátogatása - a magas árak és a kiszolgálás hiánya miatt továbbállás - helyi, kicsi szaküzlet felkeresése, vásárlás. Az ott megvett kis cipőt előzőleg az üzlet webshopjában már kinéztem, de szükségem volt az eladó tanácsára és a lábméret pontos megállapítására, szakértő által.

Röviden, igen bőven van még jövője a hagyományos árusításnak. De ha haladni szeretnénk a trendekkel és a lehető legtöbb profitra törekszünk, akkor az offline + online eladások kombinációja tűnik a legjobb választásnak. Egy kicsivel több pénz és idő befektetésével (vagyis a minimum 2 csatornás értékesítési rendszer használatával) jelentős plusz bevételre tehetünk szert.

A bejegyzés trackback címe:

https://boltberendezo.blog.hu/api/trackback/id/tr1007354828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

evelinanagy 2015.09.26. 12:47:00

Ha a későbbiekben mégis online gyermekcipő vásárlásra kerülne sor, az alábbi oldalt tudnám ajánlani, érdemes itt körül nézni: www.ddsteponline.hu/szupinalt/zart-cipok/szures:nem-Fi%C3%BA
süti beállítások módosítása