Boltberendező Blog

Értékesítés ösztönzés vásárlásélménnyel

Skandináviában, design túrán - beszámoló

..mert van az úgy, hogy hazaérve, mikor mutatnád a képeket az itthon maradottaknak és mesélnéd, hogy miket láttatok, rádöbbensz, hogy a képeid 90%-a, nem szokványos, épületekről és szobrokról, a város zegzugairól, hanem boltokról és design tárgyakról készült. Mind gyönyörű és csodás, csak nem éppen egy szokványos úti, képes napló elemei..

Tavasszal határoztuk el, hogy idén nyáron, bizony, szabadságoljuk magunkat egy hosszú hétvégére és a családokat hátrahagyva kalandozunk egyet északon. Pont egy hónapja volt, hogy nővéremmel útnak indultunk Skandinávia felé. Nekem régi álmom volt, ő már járt arra korábban, így teljesen rám bízta az útvonalat és a megnézendő érdekességek, híres látnivalók listájának összeállítását. Ez lett a veszte :)

Bolia - belül

Gépünk Budapestről Malmöbe repült. Onnan terveztük egy nap bevenni Koppenhágát. Bevallom őszintén, arra számítottam, hogy Malmö egy kis város, egy amolyan megálló lesz csak a hétvégénkben, de igazán pozitívan csalódtam. Malmö mesés, kedves város. Tele zölddel, fákkal, virágokkal parkokkal, terekkel, csodás tengerparttal. Hangulatos óváros/belvárossal, szuper boltokkal. Úgy terveztük, hogy Koppenhágában bicajozunk majd, így itt gyalogosan jártunk be egy akkora területet, amekkorát csak bírtunk. Egy délutánunk volt rá, és remek időjárás (felhős-napos 23°) segített minket ebben. A hotel, ahol megszálltunk, egy Best Western volt a város szívében. Semmi extra semmi flanc, de meleg, barátságos és belülről igazán skandináv. Egyszerű, funkcionális, minimál design bútorok, szürke színben, sárga kiegészítőkkel és fehér fa, lambéria a falon.

A házak is egyszerűek, általában sárga vagy piros téglával vannak burkolva errefelé. Kis kerttel, semmi túlzással. Az utcán sétálva, bicikli és gyerek, megszámlálhatatlan mennyiségben suhan el melletted minden óra minden percében. Mindenhonnan nyugalom árad. Sehova nem sietnek, nem izgulnak semmin a helyiek. Azt nem mondom, hogy túl barátságosak lennének. Még a recepción is inkább egyfajta hűvös "welcome" köszöntött minket. De minden rendben volt és korrekt. A svédek nem állítják élére a portájukat, nem nyírják 1cm-re a füvet. Az utcáik sem makulátlanul tiszták, de tény hogy rend van.

A fél nap alatt tehát kisétáltunk a tengerpartra, a Slottsträdgarden-en át (meseszép, óriáspark, kis folyóval, minta kertekkel, kávézóval stb.), egészen a Ribersborgs kallbadhaus-ig (ez egy a tengeren elhelyezett fürdőház, melyhez keskeny stég vezet). Illetve nézelődtünk szebbnél szebb designer bútor boltokban a Södergatan-on. Itt található ugyanis az egyik nagy kedvencem a Granit, vele majdnem szemben a Lagerhaus és kicst távolabb, az utca sarkán a Bolia.

Egy fontos info azoknak akik a vasárnapot töltik itt. Van vasárnapi nyitvatartás! :) Viszont meglepő módon, délután. A hét utolsó napján a boltok délelőtt zárva vannak, délután viszont kinyitnak.

Bolia - belülről

Granit- kirakat

Koppenhágába másnap, vonattal mentünk át. Ez a legolcsóbb verzió, és a leggyakrabban is a vonatok járnak át egyik városból a másikba (kb. 20 percenként). Nem mellesleg a vasútállomás is egy, igen csak jól eltalált építmény. Van benne új, régi. Igényes, tiszta üzletek, szép és szórakoztató megoldások. Például míg a föld alatt vársz a következő szerelvényre, a falon nem idegesítő reklámokat/óriásplakátokat nézegetsz, vagy nem rapid híreket olvasgatsz (mint Bécsben), hanem gyönyörködhetsz a kivetített (mozgóképen futó) tenger hullámzásában. Mennyivel kellemesebb így.

Koppenhága nem is olyan nyugis kis főváros mint gondoltam. Rendesen pörög itt az élet és nagy építkezések folynak mindenhol. A biciklizésből nálunk végül egész napos hopp on-hopp off jegy vásárlás lett. Egyrészt, mert a gyönyörűen kiépített biciklis útszakaszok mellett, az átlagos helyeken elég kaotikus a közlekedés. A gyalogost simán lecsengetik a járdáról a biciklisek, ha épp arra van dolguk. Másrészt ebben a városban kétszer annyi a bicajok száma, mint a lakosoké. Szóval bár azért találni itt-ott bicikli kölcsönzőt, valahogy mégsem olyan egyszerű ez. A busz illetve hajó járat viszont elvisz a legfontosabb helyekre, és meghallgathatod, amit tudni érdemes. Igazából még ezzel a módszerrel is inkább 3 napra lett volna szükségünk ahhoz, hogy mindent megnézzünk, amit szeretnénk, és hogy azért időt is eltölthessünk egy-egy ponton. A buszról/hajóról itt-ott leszálltunk és sétálltunk, majd vissza, hogy egy újabb körzetet lássunk. Végigfutottunk a híres bevásárló utcák (Stroget és Kobmagergade) egy részén is és beugrottunk az official Lego shopba. Vásároltunk a Dedicated "deszkás" boltban és a Bianco cipőboltban. Muminok után vadásztunk egy aprócska, zsúfolásig telt, de mégis kedves miliőjű mütyűrös üzletben. Kávéztunk, ebédeltünk és uzsonnáztunk is itt. Belefutottunk egy átmeneti mini design vásárba, ahol meglestük, hogyan készülnek a 3D nyomtatott ékszerek. És még zárás előtt pont bekukkanthattunk a Notre Dame-ba is. (Ami szintén vásárlásra ajánlatos háztartási-design-eszköz bolt.)

Dedicated - üzlet

Notre Dame - kirakat

Az általános látnivalókon kívül, melyeket valószínűleg minden idelátogató megtekint ebben a városban, számomra fontos volt a Designmuseum Danmark felkeresése is. A kiállítások nagy része itt is teljesen szimpla. Kis helyen, de mégis igényesen. rendezetten mutatják be a dán design remekeket vagy épp a gyerekek tereit, játékait, bútorait a 20 századtól kezdve. Ez utóbbi kiállításon akadt egy interaktív elem is, amit nekem is feltétlenül ki kellett próbálnom. Kis film készítés, pofon egyszerűen, 5 perc alatt.

video_dania.png Koppenhágából a fent említetteken kívül a legjobban tetszett a Christianshavn felső csücske, a Nyhavn színes házai és hangulata és legközelebb biztosan kilátogatok Frederiksbergre is. Mert azért csak kellene még egy legközelebb. A város lüktet, él, halad. A múltba repít és új távlatokat nyit. Északian tartózkodó mégis magával ragadó.

Még több fotó: http://instagram.com/boltberendezo

Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.