Vajon itt van már az ideje üzleted frissítésének? Tudd meg!

2016. december 28. 08:11 - LOR

Nem sokára új év, új kezdetek, új lendület, új stratégiák. Persze van még pár nap lezárni a 2016-os évet. Számot vetni, statisztikákat írni és rendszerezni. Ez a biztos alapja annak, hogy jövőre legalább annyira sikeres, ha nem még jobb marketing és/vagy üzleti tervet készíthess. Hogyan lesz majd üzleted még jobban szerethető, jobban megjegyezhető? Hogyan fogod fokozni a vásárlásélményt? Hogyan tudsz majd még több vásárlóhoz eljutni és még több nézelődőt törzsvásárlóvá formálni.

Ha jól gondolom, nálad is legalább évente felmerül a kérdés, hogy vajon kell-e bármit is változtatni a boltod külsején, netán belsején? Kell frissíteni az üzletbútorokon, displayeken, dekoráción? Vajon ez a maximum hatékonyság amivel működni tud?

Ha épp ezen gondolkozol és jól jönne egy gyors teszt, ami utat mutathat a jövő évi tervezéshez, akkor jó hírem van.

uzletfrissito.pngTavaly tavasszal tesztelhetted először üzletedet a Boltberendező oldalán. Jó sokan érdeklődtetek és töltögettetek szorgalmasan, de biztos akad még olyan, aki nem találkozott a teszttel. Csupán 5 kérdésre kell válaszolnod és azonnali eredményt illetve pár apró tippet és tanácsot kapsz cserébe az értékelés során. 

(Sajnos, az utóbbi hónapokban egy apró rendszerhiba miatt nem működött az oldal, elnézést azoktól, akik pont akkor jártak ott. Azóta orvosoltuk a hibát és újra lehet kattintgatni. Szóval csak bátran! ;)

Egy kis statisztika:

Év végéhez közeledve arra gondoltam, hogy készítek egy kis értékelést az eddig befutott adatokból: így látják, ennyire mérik mások a saját boltjukat. 

Az 5 kérdés során 50 pontot lehet szerezni. Ez a maximum. 0-20 pontig szinte biztos, hogy valamilyen nagyobb változtatásra van szükség, illetve jobban kell figyelni a tesztben megadott támpontokra, hogy hatékonyabban tudjon működni a bolt és hogy jobban a vevők kedvében tudjanak járni a tulajdonosok. 25-35 pont között egy-egy apróbb frissítés javasolt. Aki már eléri a 40 pontot, az már igazán jó úton jár. Ez esetben néhány extra ötlettel kedveskedünk a kitöltőknek.

Az eddigi eredmények alapján, a kitöltők 81%-ának javasolt megfontolnia egy kisebb vagy nagyobb átalakítást.

corner_tab_1_1.png

Sok üzletben nem figyelik meg eléggé, hogy mennyire tájékozott a vevő. Mennyi kérdése van? Kiismeri-e magát? Megfelelő mennyiségű információval rendelkezik-e a termékekről? Pedig pár jó struktúrált és szimpla termékleírással, egyszerű és egyértelmű jelzéssel könnyedén segíthetünk a vevőknek ki és eligazodni a boltunkban.

A legtöbb bolttulajdonos tisztában van vele, hogy általában hány termék kerül a vásárlók kosarába. Ez szuper, mert így sokkal könnyebben tudnak variálni esetleges upsell ajánlatokkal és/vagy impulzív termékekkel.

Sokat elárul az üzlet kirakatáról, hogy a betérő vásárlók közül végül mennyien vásárolnak az adott boltban. Ha a kirakat és a belső tér nincs összhangban, az a vásárlóban konfliktus érzetet kelthet és költés nélkül sétálhat el. A kitöltők 40%-ánál újra kell gondolni az üzletportált ahhoz, hogy a vevő valóban azt kapja a boltban, amire a kirakat már jó esetben ráhangolta.

A Te boltod hogy muzsikál? Szükség van némi változtatásra, frissítésre? Teszteld le!

Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://boltberendezo.blog.hu/api/trackback/id/tr7112052867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.