Miben tudunk segíteni?!

2017. május 26. 20:18 - LOR

Számos megkeresés érkezett hozzánk a napokban és arra gondoltam írok nektek egy kis összefoglalót arról, hogy miben és hogyan tud segíteni a Boltberendező.

Gyakran futnak be hozzánk egymondatos levelek, üzenetek, de a legtöbb esetben nagyon kedves sorokat írtok nekünk és kéritek segítsétünket, tanácsunkat. Ezeket ezúton is köszönjük! <3 Mindegyik emailnek, telefonhívásnak egyaránt örülünk. Egyrészt nagyon jó látni, hogy ennyi lelkes ülzettulajdonos van, aki szebbé akarja varázsolni saját terét, aki egyedi megoldásokkal szeretne a vevők kedvében járni, másrészt nekünk minden egyes feladat egy új, izgalmas kihívás. Egy kreatívan megoldható, édes probléma. Nem hiába választottuk ezt a munkát, szeretjük amit csinálunk. :)

Ahhoz viszont, hogy már egy-egy projekt kezdetétől Ti is és mi is tisztán lássunk, hogy ne beszéljünk el egymás mellett, álljon itt most már tipp az induláshoz.

uzletberendezesi_szolgaltatasok.png

Miben tudunk segíteni? Milyen jellegű munkákat vállalunk?

Leginkább abban tudunk segíteni, amihez a legjobban értünk. Az évek során egyre inkább kirajzolódni látszik, hogy mi az, amiben igazán különlegeset tudunk nyújtani számotokra és mi az amit Ti szeretnétek Tőlünk. Szerencserére ez a két dolog nagyon hasonló irányba mutat.

Üzletberendezési koncepció és stílus tervezés. Vagyis konkrét berendezési, térrendezési, dekorációs ötletek, tippek, arculati elemek, színek használata. Ebben a szolgáltatáscsomagban mood boardot illetve kérés szerint arculati elemeket, logot is készítünk a megrendelő számára. Ez a lépés a legelső, erre épül az összes többi munkafolyamat. Ez alkotja a bolt alaphangulatát ez adja a különleges milliőjét. Ettől lesz egységes, kerek a végeredmény. 

Szerencsére sokaknak ezt magyarázni sem kell, magától értetődő, hogy a koncepció és a stílus meghatározása fontos és elengedhetetlen, ha igazán sikeres üzletet szeretnénk kialakítani. Míg mások nem igazán értik, hogy ezért miért is kell fizetni. Miért nem elég egy látványterv. 

A legtöbb esetben, épp azért fordultok hozzánk, mert ez az ami hiányzik az üzletből. Mert nem tudjátok, hogy milyen színű legyen a fal, hogy milyen bútorok illenének, mitől lehetne egyedi a tér. Vagy beleszerettetek egy-egy kiegészítőbe, látványelembe, displaybe, de nem tudjátok, hogy hogyan lehetne beilleszteni a koncepcióba.

Nos, az üzletberendezés terve ugyanolyan különleges szellemi termék, mint a kedvenc dalod vagy kedvenc könyved.

Látványtervezés. A látványtervezés nálunk mindig a második lépés. A stílusterveken alapszik. Akkor állunk neki a látványtervek elkészítésének, ha elfogadott, leokézott, jóváhagyott koncepciónk van. Ha a megrendelőnek is tetszik az irány, amin elindultunk. Ha magával ragadta egy-egy kreatív ötlet, amit szeretne nem csak illusztrációs fotón, de konkrétan a bolti környezetbe rajzolva is látni. Ha kiselejteztünk olyan ötleteket, amik valamiért nem fognak vagy tudnak megvalósításra kerülni. 

A látványtervezés aprólékos, időigényes munka, díjának megállapítása négyzetméter alapon történik. A rajzok készítése során nem csak a stílustervet kell figyelembe venni, de az üzlet adottságait, a termékkínálatot, a vevők szabad mozgásának, a termékkontaktusoknak térigényét  is. 

A látványtervek alapján, általában különböző, részletes kiviteli tervek is készülnek, hiszen ezek segítségével tudják majd az adott szakemberek pontosan, azt megvalósítani, amit közösen megálmodtunk.

(Kivitelezés.) Az utolsó munkáink során, valahogy mindig úgy alakult, hogy az üzlettulajdonos magára vállalta a kivitelezési folyamatokat. Vagy szívesen vágott bele saját maga, mert korábban már csinált ilyesmit és önerőből szerette volna megvalósítani a terveket, vagy rendelkezett saját kivitelezőkkel, ismerősökkel, korábbi partnerekkel, akiknek munkájában 100%-osan megbízott. Azt kell mondjuk, ez a legszerencsésebb eset. Ha szükség van rá, természetesen szívesen ajánlunk kiválló szakembereket, de művezetést már csak kivételes esetekben vállalunk.

(Kirakatrendezés.) Bármennyire is szeretnénk ebben a segítségedre lenni, tudnod kell, hogy a Boltberendező bázisa Sopronban van. Így kirakat tervezést és rendezést egyelőre csak Sopron, Bécs illetve Szombathely vásorokban (nyáron alkalomadtán Balatonfüreden is) vállalunk. DE, a háttérben nagy erőkkel dolgozunk egy olyan rendszer kiépítésén, ami segíteni fog közvetlenül összekötni tehetséges dekoratőröket, kirakatrendezőket és lakberendezőket a helyi, környékbeli bolttulajdonosokkal, üzletvezetőkkel. Küldetésünknek tekintjük, hogy szebbé és sikeresebbé  varázsoljunk annyi boltot, amennyit csak lehet. Ha kapacitás hiányában, önerőből nem megy, akkor hát különleges, kreatív szabadúszók segítségével.  (Az oldal várhatóan nyár elejétől válik elérhetővé, hamarosan jövünk még több részlettel.)

Üzletfrissítési, pop up bolt berendezési és bolti marketing tanácsok. Kisebb volumenű, de számunkra további nagyon kedves területek, melyek mindegyikében szívesen segítünk. Az üzlettervezés során természetesen eleve olyan ötleteket és tippeket adunk, melyek nem csak mutatósak, de praktikusak is. Esztétikus, ugyanakkor vásárlásösztönző megoldások. Viszont bármikor felmerülhet az igény, már működő boltok esetén is, hogy újabb lendületre lenne szüksége az adott üzletnek. Ilyenkor is bátran fordulhattok hozzánk.

Milyen adatokra, paraméterekre van szükségünk? Ezeket kérlek írd bele már az első leveledbe!

Láthatod, hogy még így is, hogy szűkítettük a kört, elég sok mindenben tudunk a segítségedre lenni és szeretnénk is. Ahhoz viszont, hogy minél hatékonyabban és gördülékenyebben haladjon az együttműködés, nagy segítség nekünk, ha már az elején tisztán látjuk, hogy mi lenne a konkrét feladatunk. Így könnyebben tudunk tervezni idővel (jobban be tudjuk osztani a projekteket és a Te idődet sem húzzuk felesleges email körökkel, pontosítással) illetve pontosabb árajánlatot tudunk adni, már rögtön az együttműködés elején.

Amikor megkeresel minket, akár emailben, akár telefonon, akár a Facebookon, kérlek írd be az üzenetedbe vagy oszd meg velünk a legfontosabbakat:

  • Milyen boltról lenne szó?
  • Hol található (melyik városban)?
  • Mekkora az üzlet?
  • Mi az a konkrét probléma, ami szerinted megoldásra szorul?
  • Melyik szolgáltatásunkat szeretnéd igénybe venni?
  • Adj meg továbbá, kérlek telefonos elérhetőséget is, hogy könnyebben fel tudjuk venni a kapcsolatot!

FONTOS:

Tudom, hogy nem mindenki szeretne egyből szolgáltatást igénybe venni tőlünk. Van aki még nem ért el odáig, még csak fontolgatja a lehetőségeit, van aki sosem szeretne üzletberendezővel dolgozni, jobb szereti maga intézni a dolgokat. De bármikor adódhat úgy, hogy elakad, megtorpan és csak egy apró, pici, instant segítségre lenne szüksége. Ha vévig böngészted a blogot, illetve a pinterest oldalunkat és nem találod amit keresel, ami tovább vihet, akkor írj nekünk! Ha épp csak egyetlen támpontra lenne szükséged a továbblépéshez, keress minket! Szívesen segítünk (igen, igyen is). Csak annyit kérünk, hogy minden esetben jelezzétek, hogy mi lenne az, amit épp nyújtani tudunk számotokra.

u.i.: A Bolti marketing, kirakat és üzletberendezés csoportot is azért hoztunk létre, hogy ilyen és ehhez hasonló instant tanácsokkal segíthessünk mi Titeket, és Ti egymást. Csatlakozz Te is a kis boltosok közösségéhez. Találj partnereket, üzleti barátokat!

Szólj hozzá!

#közösségakonkurenciafelett

2017. május 18. 14:44 - LOR

Korábban már meséltem, hogy mostanában az itthoni teendők (főzés, mosás, takarítás) illetve vezetés vagy edzés közben is gyakran külföldi podcastokat hallgatok. Annyi praktikus dolgot tanulok nap mint nap és annyi új ötletem támad, hogy az elmúlt hetekben oldalakat írtam össze teendőlistákkal. Nagyon szeretem ezeket a tartalmakat, mert érdekesek, innovatívak és rengeteg új irányt nyitnak meg.

Tegnap egy olyan előadásra bukkantam, ami igazán friss nézőpontból közelíti meg a vállalkozások világát. Nem csak a pénzügyi oldalát vizsgálja nem csak folytonos előnyökre hajt és annak érdekében köt együttműködéseket, hanem sokkal emberibb, intuitívabb módon áll hozzá ehhez az életformához. Az értékeket tartja szem előtt, a közös építkezést, az összefogást.

Egy fényképész lány, két éve gondolt egy nagyot és létrehozott egy hashtaget: #communityovercompetition. A hasthag  pedig önálló életre kelt és villámsebeséggel terjedni kezdett. Csak az Instagrammon több mint 1 millió kép alatt szerepel. A kifejezés hamar annyira sikeressé vált, hogy mára egy valódi közösséget, non profit vállalkozást is működtet.

_kozossegakonkurenciafelett.png

Miről szól a #közösségakonkurenciafelett?

Olyan vállalkozásokat hoz közel egymáshoz, akik hisznek benne, hogy a kapcsolatok előnyt élveznek a haszonnal szemben. Olyan vállalkozásokat, melyek működése azon alapul, hogy adjanak, hogy értéket adjanak vásárlóik, ügyfeleik részére. Olyan vállalkozásokat, akik tisztán versenyeznek, egymást motiválják és hajták előbbre és ha szükséges összafognak egy jobb ügy érdekében.

Pár hete mi is létrehoztunk egy Facebook csoportot, ahol szívesen látunk mindenkit, akit érdekel az üzletberendezés, kirakatrendezés és a bolti marketing. A közösség megalkotásával felületet szeretnénk biztosítani a kis boltok tulajdonosainak az egymással való kommunikációra, egymás segítésére, ötletek, javaslatok cserélésére.

Minden kezdet nehéz, a csoportban az elején nem igazán akart elindulni a beszélgetés. Próbáltam én kérdezni, de nem nagyon jött válasz. Arra gondoltam, talán a rivalizálás az oka. Talán ez alap vállalkozói beállítottság. Nem kérdezek, nem mondok semmit, nehogy elvigyék az ötletem és helyettem nőjjenek vele nagyra. Mindenki inkább csak megfigyelt. Aztán ma reggel, amikor volt időm megnézni az értesítéseket, nagyot mosolyogtam. Örültem, mert az este elindult valami. A csoporttagok végre büszkélkednek az üzletükkel, végre mernek tanácsot kérni és segíteni egymást. Remélem így marad és még többen jönnek, csatlakoznak és beszélgetnek, inspirálják, ösztönzik egymást, hogy végül osztozhassanak egymás sikerében.

Persze tudom, hogy az efajta gondolkodás nem is olyan könnyű. Nem mondom, hogy amikor meglátom egy konkurens cég/lakberendező lenyűgöző munkáját, akkor nem fut át az agyamon, hogy “Aztamindenit, de szép lett! Miért nem én csináltam meg? Hogy jutott hozzá ehhez a megbízáshoz? Én is akarok ilyet!”. De (már) rögtön utána jönnek a pozitívabb gondolatok is “Mit tud, amit én nem? Mit tanulhatok tőle? Meg kell jegyeznem az elérhetőségeit, hátha a jövőben tudnánk együtt dolgozni és valami csodaklasszat alkotni. Kiválló munka, szuper, hogy újabb mesés térrel bővült a városunk/országunk/világunk!”

De sajnos a Boltberendező kapacitásai is végesek, mi sem tudunk elvállalni minden megkeresést. Van, hogy nem illik a profilunkban, van, hogy nem fér az időnkbe, van, hogy tőlünk túl messze esik a projekt helyszíne. Ezekben az esetkeben mindig ajánlunk valakit, aki szerintünk szakértő az adott területen, kreatív és megbízható. Hogy ne csak számunkra, de az esetleges megbízóink számára is könnyebben átlátható legyen ez a rendszer, életre hívtuk az Üzletebrendezők oldalt.

Az Üzletberendezők egy olyan platform, ami a kreatív szabadúszókat közvetlenül köti össze a bolttulajdonosokkal, üzletvezetőkkel. Adatbázisunkban kereshetsz szakma, szolgáltatás vagy akár régió alapján is. Szeretnéd tudni, hogy hogyan működik pontosan? Kattints!

Magunk ellen dolgoztunk az új oldallal? Nem gondolom. A Boltberendező azért született, hogy minél több vásárlóbarát, szép, egyedi és sikeres kis üzlet működhessen hazánkban (és most már a környező országokban is akár). Mikrovállalkozásként elég nehéz ennek a küldetésnek eleget tennünk. Ezért aztán, bárki, aki kedvet érez és elég erőt magában, jöjjön és csatlakozzon bátran!

Várunk a Bolti marketing, kirakat, üzletberendezés Fb csoportban és az Üzletebrendezők oldalán is.

#közösségakonkurenciafelett

VIP MEGHÍVÓ:
Légy tagja a Te is a kis boltosok közösségének! Kérdezzetek egymástól vagy akár tőlem is. Ajánljatok, cseréljetek ötleteket üzletberendezés, kirakat vagy épp bolti marketing témában!

Szólj hozzá!

Zsolnay üzlet Bécs szívében

2017. május 05. 20:30 - LOR

Több, mint fél évszázad kihagyás után újra kitárta kapuit egy Zsolnay márkabolt Bécsben. A helyszín tökéletes: az Opera előtt megálló villamosról leszállva rögtön ránk köszönnek a magyar szemmel már jól ismert, varázslatosan szép kerámiák.

A berendezés során is ezt az előnyt használták ki, hiszen az üvegbe burkolt üzlet falain a bécsi Opera neoreneszánsz épülete gyakorlatilag dekorációvá válik, amikor kívül-belül csillogva tükröződik a különböző felületeken.

unbenannt8_5.png

unbenannt9_5.png

A Zsolnay cég számos országban van jelen, és mindig igyekszik alkalmazkodni az újabb célcsoporthoz.

Az osztrák arculat kialakításában most sokat segített, hogy az itteni közönség ismeri és elismeri a minőségi porcelán kultúráját, illetve magának Zsolnay Vilmosnak is voltak bécsi kötődései. Ebben a városban végezte ugyanis iskoláit, majd 1873-ban itt nyerte el a Ferenc József kitüntetést mesteri dísztárgyaival, amiket a világkiállításon mutatott be. A korabeli remek üzleti kapcsolatokat mutatja, hogy több bécsi épületen máig találhatunk a Zsolnay gyárból származó majolika díszítést.

A sok aranyló burkolatot használó üzlet falait fényes vitrinek borítják, bennük a szinte műtárgyként kiállított kerámiákat világító spotlámpák teszik még feltűnőbbé.

unbenannt10_4.png

Az Operánál sétáló turistákat apró csecsebecsék, egyedi luxustárgyak, valamint Sissi császárné pompásan megfestett, pillangós teáskészlete csalogatja.

unbenannt11.png

unbenannt12.png

Természetesen megtalálhatóak a boltban a gyár leghíresebb, eosin mázas termékei is, amik kecses alakjukkal a díszkerámia szecessziós korszakát idézik.

Jó ötlet a kellemes pihenősarok, ahol a nagy múltú hungarikum iránt érdeklődő vásárló szebbnél szebb Zsolnay albumokat lapozgathat.

unbenannt13.png

Kirakatnak egy mutatós porcelánokkal megterített asztalt állítottak be, így még inkább el lehet képzelni egy ünnepi alkalommal, használatban is ezeket a gyönyörű készleteket.

unbenannt14.png

Zsolnay Porzellan Wien 1010 Bécs, Opernring 5.

kep1.png

 


Bódi Zsuzsa, shop designer, Bécs

 

Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!

Szólj hozzá!
Címkék: vendégblogger

Shopify webshop magyarul [VIDEÓ]

2017. május 04. 11:46 - LOR

Kezelőfelület, admin, beállítások

Egy korábbi blog posztban már bemutattam a Shopify rendszerét. Leírtam az előnyeit, hátrányait, hogy kiknek ajánlom és miért. Ma egy rövid viedóban azt is megnézhetitek, hogy hogyan milyen a Shopify admin felülete. Honnan lehet iránytani a webáruházat, milyen beállításokat tudtok elvégezni, hol tudtok termékeket feltölteni stb. Láthatjátok, hogy egyáltalán nem bonyolult a rendszer. Minimális angol tudással könnyen boldogulhattok. Megmutatom azt is, hogy hol tudjátok lefordítani az egyes, webbolton belüli, kifejezéseket, hogy végül magyar nyelvű webshopot kapjatok.

Nézzük: 

Ha szeretnétek Ti is kipróbálni és végigkattintgatni az admin felületet, akkor az ingyenes 14 napos próbaidőszakra itt tudtok regisztrálni.

Ha mégis megakadnátok, keressetek nyugodtan!

Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!

VIP CLUB:
Nemrég létrehoztunk egy zárt körű Facebook csoportot. Csatlakozz bátran Te is! Légy tagja a kis boltosok közösségének! Kérdezzetek egymástól vagy akár tőlem is. Ajánljatok, cseréljetek ötleteket üzletberendezés, kirakat vagy épp bolti marketing témában.

Szólj hozzá!

Így készül a funkcionális és modern babaszoba

2017. április 27. 11:57 - LOR

Tudom, megint kicsit off topic, de a Boltberendező kezdete óta egy mini babyboom zajlik a háttérben és mivel annyira szeretünk berendezni (és nem csak üzleteket), szeretném megmutatni nektek a legkisebb csöppség szobáját. Szuper dolgokat leshettek el Dóri írásából. Jól jöhet a cikk, ha épp gyerekszoba projekt előtt álltok. Így kell gondosan és szívből tervezni. A végeredmény pedig magáért beszél.

fullsizerender_5_fotor.jpg

Amikor pár évvel ezelőtt költözésre szántuk el magunkat, tudtuk, hogy mindenképpen olyan lakást szeretnénk, amelyben a nappali és a hálószoba mellett van még egy plusz szoba, amit idővel gyerekszobává alakítunk.

Miután rátaláltunk a megfelelő fészekre a budapesti rengetegben, ez a kis harmadik szoba viszonylag elhanyagolt állapotba került, ez lett a vendégszobánk, vasaló szobánk, egy, az egyetemi éveinkből maradt kinyithatós kanapéval és egy komóddal.

Amikor megtudtuk, hogy bővül a család, elkezdődhetett a tervezgetés. Tiszta lappal indultunk, búcsút intettünk a régi kanapénak és a komód is kikerült a szobából.

Azt már az elején tudtuk, hogy egy letisztult, modern stílusú gyerekszobát szeretnénk kialakítani. A szoba adottságaiból kiindulva – viszonylag hosszú, keskeny helység – világos színekkel dolgoztunk, hogy ne nyomjuk össze a teret, és csak itt-ott, leginkább a kiegészítőkkel szerettünk volna egy kis színt vinni a szobába.

Előzetes terveink alapján a következőket szerettük volna a gyerekszobába:

  • szoptatós fotel
  • kiságy
  • pelenkázó komód
  • ruhásszekrény
  • polcok, képek
  • függöny

Színek:

  • szürke/fehér
  • menta/türkíz

A falak – ahogy a lakás többi részében is – világos tejeskávé színűek. Gondolkodtunk azon is, hogy átfestjük a falakat, de végül festés helyett a mostanában egyre népszerűbb tapéta mellett döntöttünk. A megfelelő tapéta kiválasztása sokat dob egy szoba hangulatán, pláne ha gyerekszobáról van szó, a kicsik érdeklődését is gyorsan felkelti egy-egy minta a falon. Mivel csak egy falra került tapéta, úgy döntöttünk, hogy DIY projekt keretében nem hívunk külön szakembert, hogy felragassza. Igaz egy egész napba telt, de ahhoz képest, hogy életünkben először tapétáztunk, jól sikerült.

A bútorok kiválasztásánál fő szempont a praktikusság volt. Jó példa erre a le-fel hajtható fedelű pelenkázó komód. Ha nagyobb lesz a gyerkőc, a régi pelenkázótól nem kell majd megszabadulni, hiszen a fedelet felhajtva polcos kisszekrénynek, asztalkának kiváló.

A le-fel hajtható megoldással pedig egy kis helyet is spórolunk a szobában, nagyobb a mozgástér.

A ruhásszekrény kiválasztása okozott még számomra nagyobb fejtörést. A legtöbb gyerekszobába szánt gardróbszekrény akasztós-polcos megoldással kapható. Lehet egyedül vagyok ezzel a dilemmával, de nem láttam a lelki szemeim előtt hogy a pici rugdalózókat, body-kat egyesével fogom felakasztva tárolni, hiányoltam a polcokat. A problémát úgy orvosoltuk, hogy a beépített egy polc mellé asztalossal csináltattunk még kettőt, így megszüntettük az akasztó-funkciót. Később ha úgy alakul, a polcokat ki lehet venni, és az akasztós rudat visszahelyezve újból eredeti állapotában funkcionálhat a szekrény.

A kiságynál nem igazán tudtunk variálni, szerettem volna ha ágyneműtartós ágyat veszünk, de végül színben csak olyan kiságy passzolt, amihez nem volt alsó tárolórekesz. A kiságy, a ruhásszekrény és a pelenkázó is matt fehér színű, utóbbi kettőnél az eredetileg szürke fogantyúkat, a tapétán is megjelenő türkíz színűre festettem.

A plusz tárolókat textilből készült dobozokkal oldottuk meg. A nagyobbakban vannak a még nem használt játékok és a kinőtt ruhák. A kisebbekben pedig a pelenkák, plusz törlőkendők és egyéb mütyűrök, mint például a lázmérő, körömvágó olló stb.

A polcok és a függöny kiválasztása szerepelt az utolsó feladatok közt. A polcok hivatalosan petrolkék, a függöny pedig smaragdzöld árnyalatúak, és bár egy kicsit féltünk tőle hogy a két szín hogy viselkedik majd egymás mellett, az összhatás nekünk nagyon tetszik. A fehér gyerekbútorhoz és a tapétához is remekül passzol.

Mivel ez a két elem hangsúlyos színt kapott, a szőnyegnél törekedtünk a visszafogottságra és a szoptatós fotelhez hasonló szürkét választottunk.

Éjszakai fénynek szántuk még a falon megjelenő, kicsit vintage hatású A betűt. Fából és fémből készült, 5 apró izzó ad pont annyi fényt, hogy a babát nem zavarja az alvásban, a mama pedig megtalálja éjszaka az elveszett cumit a kiságyban :)

Dórival (többek közt) ennek az ékszerboltnak a berendezésén és tervezésén dolgoztunk együtt.

1_1.jpg

 

 

Bárdics- Juhász Dóra, boltberendező

 

Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!

VIP CLUB:
Nemrég létrehoztunk egy zárt körű Facebook csoportot. Csatlakozz bátran Te is! Légy tagja a kis boltosok közösségének! Kérdezzetek egymástól vagy akár tőlem is. Ajánljatok, cseréljetek ötleteket üzletberendezés, kirakat vagy épp bolti marketing témában.

Szólj hozzá!

5+1 motiváló könyv a polcomról

2017. április 24. 16:41 - LOR

Tegnap volt a könyv világnapja, ezért arra gondoltam, hogy megmutatom nektek a kedvenc könyveimet, amik az utóbbi időben leginkább inspiráltak, motiváltak. Hozzá kell tennem, hogy jelenleg sajnos alig jut időm olvasni, a nap minden egyes perce be van osztva nálunk. Két kis gyerek, család, kutya, programok, munka és önfejlesztés. Lopott percekben (pl. amikor gyerkőc nélkül autóban ülök és megyek valahova) podcastokat hallgatok, így próbálok minél több hasznos információt összegűgyjteni aztán esténként beépíteni a vállalkozásba.

img_6872_1_fotor.jpg

Na de jöjjenek akkor a könyvek: egy kis (üzlet)berendezés, egy kis marketing, egy kis saját.

Handbuch Ladenbau - Umdasch Shop Academy

Ez a könyv az idei szülinapi ajándékom volt (ahogy arról már korábban írtam is). Igazi profi, üzletberendezési kézikönyv. A koncepciótól, a tervezésen át, a megvalósításig. Hol kevésbé, hol jobban részletezi a lépéseket. Bár túl sok újdonságot számomra nem tartalmazott, azért mutatot pár friss trendet, szuper megközelítéseket és ha bármikor elakadnék egy boltberendezés tervezése során, már lesz hova fordulnom. 

Styled - Emily Henderson

1 éve került a polcomra ez a könyv. Ha követitek a blogot, akkor Emily Hendersont már nem kell bemutatnom. Nagy kedvencem. Igazán közel áll hozzám a stílusa. Ha csak belelapozok a könyvbe, egyből elkap valami különleges energia és legszívesebben nyomban nekiállnék átrendezni az egész lakást. (Bár meg kell hagyni, így is nagyon szeretem, ahogy most van.) Ez a könyv mindig inspirál és irányt mutat a dekoráláshoz, berendezéshez.

The Magnolia Story - Chip and Joanna Gaines

Téli szerzemény. Ismeritek a Fixer Upper lakberendező sorozatot? Nálunk, ha nagy véletlenül napközben be van kapcsolva a tv, akkor vagy mese vagy a spektrum home esetleg a fine living megy. Ez utóbbin futott ősszel a szerző páros műsora. Két őrült figura, de nagyszerű csapat, igazán jó ízléssel. Elképesztő otthonokat varázsolnak romos házakból. A könyv az ő igaz történetük, amolyan életrajzi könyv vicces, lendületes formában. Sokkal olvasmányosabb, kevésbé szakmai könyv, mint a többi. Igazi kikapcsolódás.

Tartalommarketing a gyakorlatban - Bártfai Balázs

Épp ma érkezett meg. Még nem nagyon volt időm átfutni, de pont ezért is motivál. Amint tudok, időt fogok rá szakítani, és egy frissítésben írok majd róla pár mondatot. Ahogy fent írtam, az utóbbi hetekben rengeteg külföldi podcastot halgattam, elsősorban tartalommarketing témában. Kíváncsi vagyok, hogy ehhez képest Balázs milyen (itthoni) trendekről ír, milyen gyakorlatias tanácsai vannak.

Kisvállalati marketing biblia - Wolf Gábor

A legrégebbi könyvem a listáról. A Boltberendező indulásakor szereztem be. Nagyon hasznos kis könyv. Minden olvasómnak ajánlom. Alapmű a kisboltosok számára. Az egyetlen gondom a könyvvel a tördelés. Számomra nem túl esztétikus és teljesen szétdarabolja a szöveget. Pedig a tartalom és a benne lévő számtalan tipp igazán értékes gyűjtemény.

+1 The effect of arousal level in pop up store environment - Laura Szitar

Bocs, de ezt nem hagyhattam ki. 2015-ben jelent meg a(z első) könyvem. Soha nem hittem volna, hogy valaha könyvet fogok írni. Bár gyerekkoromban volt idő, amikor könyvborító tervező akartam lenni. Sőt volt olyan is, hogy apukám régi írógépén gépeltem le saját, kitalált mini regényemet, na jó inkább novellámat. Aztán tessék. Tizenpár év elteltével akár az Amazonról is megvásárolhatóvá vált a könyvem. Büszke vagy rá, és akárhányszor ránézek, mindig motivál. Nehéz volt németül egyetemet végezni, nehéz volt angolul könyvet írni, nehéz egy év alatti gyerkőc mellől vállalkozni. De nagyon is lehetséges. És ha mindez már sikerült, mennyi minden várhat még?!

Ez a könyv a pop up boltok berendezéséről szól illetve annak a különböző vásárló csoportokra gyakorolt hatásáról. Szakkönyv. Kutatássokkal alátámasztva. Pop up store fan-eknek ajánlom. ;)

Már a listámon szerepel legalább 5 új könyv. De mindent csak szép sorban.

Kellemes olvasgatást!

u.i.: Csak egy tipp: a külföldi könyveket én, ha csak lehet az angol Book Depository-ról rendelem, általában kedvezményesen, és mindig ingyenes szállítással.

Free Delivery on all Books at Book Depository

Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!

VIP CLUB:
Nemrég létrehoztunk egy zárt körű Facebook csoportot. Csatlakozz bátran Te is! Légy tagja a kis boltosok közösségének! Kérdezzetek egymástól vagy akár tőlem is. Ajánljatok, cseréljetek ötleteket üzletberendezés, kirakat vagy épp bolti marketing témában.

Szólj hozzá!

Unikornisok Luxemburgban

2017. április 19. 13:31 - LOR

Gabit tavaly decemberben ismertem meg, amikor jelentkezett az online tanfolyamunkra. Varázslatos online boltjával  (a Cinnamon Home-al, melyben dán design lakberendezési tárgyakat forgalmaz) már korábban is kapcsolatba kerültem, amikor az egyik üzlethez kerestünk kiegészítőket. Teljesen meglepett, amikor beiratkozott, kiváncsi is voltam a miértekre, de nem kellett sokat várnom mert hamar megkeresett hiszen sürgette a határidő. Épp egy bolt nyitás kellős közepén voltak, tele szuper ötletekkel és már majdnem kész tervekkel. Azért a többesszám, mert két másik partnerrel szövetkezve fogtak bele egy üzlet, jobban mondva concept store megalkotásába.

Miért pont ezt a stratégiát választották? Nos: mindhármuknak szinte ugyanaz a célcsoportjuk, termékeik jól kiegészítik egymást. Az üzletek bérleti díja külföldön nem éppen csekély, ezen előre meghatározott felosztásban osztoznak. Illetve a vadonatúj boltot nem csak árusítás céljára fogják használni, hanem különféle workshopoknak és blogger találkozóknak is helyet kívánnak biztosítani. Sőt olykor egy-egy pop up bolt a boltban megjelenés lehetősége sem kizárt.

unicorner_concept_store_owners-1.JPG

A boltról:

Már a neve is nagyon találó szerintem: Unicorner (benne van az unikornis szó, de ugyanakkor az angol corner, vagyis sarok is, ami az üzlet épületére, elhelyezkedésére is utal, illetve magában foglalja azt is, hogy a bolt egy-egy sarka más-más márkához tartozik. Vagyis üzletek az üzletben.) A logot maga Gabi tervezte. Szerintem igazán szuper lett. A belső teret együtt alkották, de Gabi építész végzettsége és kreativitása nagyban hozzájárult az egyedi designhoz. Telis tele van a bolt izgalmas megoldásokkal, ügyes Ikea hackekkel. De mondjon róla ő többet:

"Kedves Laura, 

még decemberben végeztem a kurzusodat, és azzal fejeztük be a beszélgetésünket, hogy visszatérek majd Hozzád, ha megnyitottunk, és lesznek képeink:) Igaz, ezeket nem profi fotós készítette, hanem jómagam, s elvileg lesznek majd profi képeink is, de úgy gondoltam, eljött az ideje, hogy bemutasssam a végeredményt :)

Rengeteg saját kezű munka van a boltban, mind tervezésben, mind kivitelezésben. Egy picit saját interior design projektemnek is tartom ezt a boltot, bár a cipős display nem az én munkám. (Mondjuk én is meg tudtam volna tervezni, de sajnos idő már nem maradt rá, így azt kiszerveztük :D)

De hogy az elején kezdjem, a padló kiválasztástól, lerakástól a világítás megtervezéséig és felrakásáig mindent magunk oldottunk meg. (Mondjuk tegyük hozzá, ez 3 partnert és plusz 3 férjet jelent, tehát 6-an voltunk rá :) )

A mi oldalunk persze ikea-hack - lehet, valakiben felmerül a kérdés, mit kellett ezen annyit dolgozni, hát volt mit :) Vittsjö polcokból es Stuva boxokból áll. A Vittsjöket flexszel elvágni, egymáshoz hegeszteni, lecsiszolni, lefesteni ... eltartott egy darabig :)  A Stuvakra sk. bőrfogantyúk kerültek. A pult, az álkandalló és a pegboardok a saját tervezés, persze azok nem saját kivitelezés, hanem egy lengyel asztalos vállalkozásé, illetve az álkandalló német asztalos munkája. 

A közös logonkat terveztem még én, illteve mindenki logoját megrajzoltam, hogy elküldhessük lézervágásra.

Ezen kívül nagy büszkeségem még a kültéri neon tábla, amit ugyancsak én terveztem meg, és a neon megérkezése után teljes mértékben mi installáltuk fel a férjemmel :).

Bár már március eleje óta nyitva vagyunk, csak mostanra mondhatjuk el, hogy úgy-ahogy, végeztünk. A bolt előtti teraszt még nem laktuk be, az még a nyár feladata lesz.

Jelenleg a hivatalos megnyitónkat tervezzük, amely május 13-án lesz, zenével, bemutatóval, stb :) De volt már itt egy Mumpreneur találkozó (a helyi anyavállalkozóknak, mert hogy mi is azok vagyunk :) ), ill. vasárnap tartottunk blogger brunchot. Szerintem mindkét rendezvény jól sikerült :)

Most tervezzük épp, hogy a helyi rádióban kérünk egy interjú-lehetőséget.

Azt talán még nem mondtam, hogy még azzal próbáljuk a kiadásainkat csökkenteni és egyúttal több látogatót a boltba csalni, hogy a helyiséget kiadjuk workshopok, borkóstolók stb. szervezésére, ill. van egy rész a bejárat mellett, amelyet pop up shopozásra szánunk, megfelelő ellenérték fejében.

Hirtelen ennyi jut eszembe :)

Itt vannak az elérhetőségeink:

UNICORNER Concept store

35 rue de Beggen

1221 Luxembourg

www.unicorner.lu

facebook: @UnicornerConceptStore

instagram: @unicorner.lu

Igazán kiváncsi vagyok a véleményedre, esetleg javaslatodra! :) Örülök, hogy rátaláltam az oldaladra, azóta is népszerűsítem :)

Üdvözlettel,

Gabi"

unicorner_concept_store_baby_shoes_first_healthy_shoes_nordic_intreroir_design_party_decoration.JPG

unicorner_concept_store_luxembourg_emel_shoes_mintmouse_shoes.JPG

unicorner_concept_store_luxembourg_first_kids_shoes_party_decoration_danish_design_home_accessories.JPG

unicorner_concept_store_luxembourg_interior.JPG

pegboard_unicorner.JPG

Nem csak a bolt lett igazán lenyűgöző, de a marketing megoldásokat is nagyszerűnek tartom, amiket Gabiék kitaláltak. Ahogy neki is írtam, szerintem igazi példa az övék, és azért is szerettem volna megosztani veletek, hogy inspirálódjatok, erőt merítsetek, ha esetleg Nektek is lennének hasonló terveitek.

A luxemburgi unikornisoknak pedig szívből kívánok nagyon sok sikert! ;)

Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!

VIP CLUB:
Nemrég létrehoztunk egy zárt körű Facebook csoportot. Csatlakozz bátran Te is! Légy tagja a kis boltosok közösségének! Kérdezzetek egymástól vagy akár tőlem is. Ajánljatok, cseréljetek ötleteket üzletberendezés, kirakat vagy épp bolti marketing témában.

 

Szólj hozzá!

Miért éri meg a kisboltosoknak vásárokon árusítani?

2017. április 06. 10:07 - LOR

Kisboltosként biztosan Te is tapasztaltad, hogy amint beköszönt a jó idő az emberek ellepik az utcákat, parkokat. Fagyit vesznek, sétálnak, megpihennek egy-egy padon vagy a fűben és élvezik a friss levegőt és eszük ágába sem jut az üzletekben bóklászni, ha csak nincsen rá valóban nyomós okuk, ha nem kell valamit feltétlenül beszerezniük. Annál szívesebben járják be azonban a sorra nyiló vásárokat, piacokat. Nézelődnek, beszélgetnek és újodonságokra vadásznak.

Épp ezért azt mondom, ott a helyed Neked is! A vásárlókat az általuk választott helyszínen tudod a legjobban elérni!

miert_eri_meg_a_kisboltosoknakvasarokon_arusitani.png

Biztos azt gondolod, hogy a vásárok és piacok a kézműveseknek és design termékeket árusítóknak valók. Mit keresnél Te ott, ha nincs ilyen árud? Meglehet, hogy a manapság olyan trendi piacok elsősorban nekik kedveznek, de nincs esetleg olyan termékkategóriád, amivel Te is meg tudnál jelenni és árusítani egy-egy vásáron? Nézz jobban szét a kínálatodban! Kapható nálad esetleg különleges:

  • étel/ ital
  • könyv, papír áru
  • játék
  • ruha, cipő, táska
  • ékszer, kiegészítő
  • lakberendezési cikk
  • virág, növény?

Ha igen, akkor ne habozz! Nézz szét online vagy a helyi lapokban, hogy milyen közelgő események, piacok lesznek, amin Te is részt tudnál venni, és jelentkezz!

Mi hasznod lesz belőle, ha vásározol, hiszen csak plusz nyűg, áru mozgatás, plusz munkaidő stb.? Valóban igényel némi szervezkedést és előkészületet, de nézd csak mennyi mindent nyerhetsz vele:

  • Növelheted a bevételed. Hiszen azért mész, hogy értékesíts. Persze nem ámítalak, akadnak jobb és akadnak rosszabb napok, nem garantált, hogy minden alkalommal óriási, a vártnál is nagyobb lesz a forgalmad. De a vásárokkal a napi profitnál sokkal többet nyerhetsz.
  • Új vásárlókhoz juthatsz el. Olyanokhoz is, akik maguktól lehet, hogy sohasem nem mentek volna az üzletedbe. Mert nem esett útba nekik, nem ismerték, nem tudtak róla, hogy ilyen klassz dolgokat is árulsz.
  • Remek marketing lehetőség. Kicsiben, leegyszerűsítve, kompakt formába bújtatva, ötletesen mutathatod be a boltod. Szórólapot, kupont, névjegykártyát oszthatsz az érdeklődőknek és becsalogathatod őket az üzletedbe. Hírlevél feliratkozókat gyűjthetsz és hosszú távú kapcsolatokat építhetsz (és ezek csak a legegyszerűbb lehetőségek.)
  • Új partnerekre, beszállítókra, viszonteladókra, együttműködési lehetőségekre találhatsz. Ha nyitott vagy rá, hogy más kiskereskedőkkel dolgozz együtt és nem mindenkiben csak a konkurenciát látod, a vásárok remek lehetőséget nyújtanak a kapcsolatépítésre is.

---- A Pinteresten a Vásári asztalok és displayek mappában rengeteg ötletet gyűjtöttem már össze, ha kiváncsi vagy és inspirációra vágysz nézz ott körül! Ha bátortalan vagy és egy kis útmutatásra van szükséged az elinduláshoz, akkor ez, az elsősorban kézműveseknek szóló, vásári kisokos segíteni fog. ----

Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!

VIP CLUB:
Nemrég létrehoztunk egy zárt körű Facebook csoportot. Csatlakozz bátran Te is! Légy tagja a kis boltosok közösségének! Kérdezzetek egymástól vagy akár tőlem is. Ajánljatok, cseréljetek ötleteket üzletberendezés, kirakat vagy épp bolti marketing témában.

 

Szólj hozzá!

6 kreatív stand a bécsi design vásárról

2017. április 04. 10:54 - LOR

Wohnen&Interieur 2017

Idén is megtartották Ausztria legnagyobb lakberendezési- és design vásárát, ahol a látogatók több, mint 500 kiállító változatosan berendezett standját csodálhatták meg, bútorokat és kiegészítőket vásárolhattak, információt és inspirációt gyűjthettek.

A rendezvény 9 napja alatt majdnem 80 ezren voltak kiváncsiak a legújabb trendekre, vagyis láthatóan nagy az igény körülöttünk a szépen megformált, stílusos terekre.

Lakberendezés és boltberendezés természetesen sok szempontból eltér egymástól. Ám a szemfüles dekoratőr számos ötletet, érdekes forma és színkombinációt fedezhet fel az ilyen típusú kiállításokon, nem is beszélve arról, hogy a két műfaj gyakran összefolyik: miközben a lakásunk egyik sarkába bekerült az iroda, ki ne szeretné otthon érezni magát egy jó étteremben?

Az egyik legszebben megépített stand készítői szerint néha elég egy-egy apró változtatás ahhoz, hogy lakóterünket ismét nagyszerűnek lássuk. Jópofa asztalkáik és tollas lámpáik bármelyik design üzlet ékei lehetnének.

unbenannt_5.png

Room No9

A főként konyhaberendezéssel foglalkozó cégektől a formák és anyagok játékos együtthatásáról, és a legújabb burkolatokról tanulhatunk.

unbenannt1_7.png

Dirnbauer

„Az élet legszebb pillanatai tökéletes helyszíneken történnek” – a német cég jelmondatához méltó standot alkotott, ide többen szívesen beültek volna vacsorázni.

unbenannt2_7.png

Bulthaup

Egészen más stílus, de rögtön figyelemfelkeltő egy autentikus indiai bútorokat forgalmazó üzlet standja, ami bármelyik forgalmas bárban jól mutatna.

unbenannt3_7.png

Indigo Express

A környezettudatos üzletberendezés példás kiegészítői lehetnek ezek az újrahasznosított design tárgyak. A színes állólámpák és a régi könyvekből készült ülőkék a vásáron sétálók kedvencei voltak.

unbenannt4_6.png

Gabarage

Két harsány lámpa és egy ferde képkeret: a legjobb blikkfang, a legfeltűnőbb stand. Nemcsak a kiállításon, de egy kirakatban is megállná a helyét.

unbenannt5_7.png

Revolution Manufaktur

kep1.png

 


Bódi Zsuzsa, shop designer, Bécs

 

Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!

VIP CLUB:
Nemrég létrehoztunk egy zárt körű Facebook csoportot. Csatlakozz bátran Te is! Légy tagja a kis boltosok közösségének! Kérdezzetek egymástól vagy akár tőlem is. Ajánljatok, cseréljetek ötleteket üzletberendezés, kirakat vagy épp bolti marketing témában.

Szólj hozzá!

Zene illetve hangok fontossága az üzletberendezésben

2017. március 22. 10:44 - LOR

Hoztam Nektek egy videót mára. (Míg el nem felejtem, tudtátok, hogy elindult a Boltberendező Youtube csatornája? Bizony. Folyamatosan kerülnek fel újabbnál újabb tartalmak ide is. Iratkozzatok fel!)

Nosztalgiáztam kicsit, jobban mondva a régi fotókat törölgettem a telefonomról, mert állandóan betelik a tárhelyem. Olyan kincset találtam, amit bár Nektek készítettem, még sosem mutattam meg. Tavaly nyáron nővéremmel Malmöben jártunk és az egyik design boltban a következő zene/hang effekt játszották (hangosítsátok fel, hogy jobban lehessen hallani ;) :

zene_malmo_bolt.png

Hallottátok a madarakat és alatta a csengő bongó dallamot is? Nekem annyira tetszett. Teljesen pozitív, friss, üdítő, mégis nyugtató és természetes. Ennek megfelelően jó sok időt el is töltöttük a boltban.

Mert mit tud a megfelelő háttérzene az üzletekben?

Képes többek közt a várakozási idő érzékelését jótékony irányba befolyásolni illetve az üzlet megítélésére is pozitív hatással van. A zene is azon körülvevő faktorok egyike, melyet helyesen alkalmazva sokat lendíthetünk az üzlet forgalmán és pozitívan befolyásolhatjuk a vásárlásélményt. Egy sikeres boltban a jó hangulat elengedhetetlen. 

Te használod már ezt a bolti marketing fogást? Írd meg kommentben, hogy milyen zenék szólnak nálatok!

Ha többet szeretnél megtudni arról, hogy melyik boltba milyen zene illik, illetve, hogy mikre kell ügyelni a háttérzene kiválasztásakor (pl. jogi szabályozások), akkor kattints és jelentkezz a Boltberendező Online Tanfolyamára

Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!

Szólj hozzá!