Eladás és kiszolgálás -így kellene csinálni

2015. július 09. 20:24 - LOR

Olvastam a napokban egy angol boltról, mely a teljesen egyedi üzletportálján és áruválasztékán felül, a manapság máshol (sajnos) már ritkaságszámba menő, kivételes kiszolgálásáról híres. Az üzletpolitikájuk nagyon egyszerű. A tulajdonosok olyan, számukra fontos, kedves, praktikus és tetszetős termékeket árulnak, melyekben igazán hisznek. Szeretik az egyszerű designt, a minőségi és funkcionális tárgyakat. Árukészletükben tehát fellelhető szinte minden, a háztartási eszközöktől a ruhákig. Mind gondosan válogatott darab, legyen szó igazi designer holmiról, vagy épp használt cikkekről.

b3f1beedb14ce3049eb8c319d36e7a21.jpg

Ez eddig nem nagy kunszt, igaz? Csak hogy van itt még egy (szociális) faktor amire a brigád kifejezetten nagy hangsúlyt fektet. Ez pedig a vevőközpontú eladás és magas fokú kiszolgálás.

Bár a bolt maga is nagyon tetszik nekem, és ha arra járok biztos felkeresem, azért kicsit szomorú, hogy a különleges kiszolgálás, mint olyan, ma megkülönböztető elemmé léphet elő. Nem ez kellene, hogy legyen minden értékesítés alapja (legyen szó online vagy hagyományos üzletről)?

Egyébként is az offline boltok egyik nagy előnye, webáruházakkal szemben (ahogy erről korábban már szó esett) pont a személyes kontaktus. Az azonnali visszajelzés, a kérdezés, tanács kérés lehetősége.  Nem szabadna veszni hagyni ezt a potenciált. Tovább megyek. Számtalan boltban hiányzik a legelső, üdvözlő, köszöntő gesztus is. Hova lettek a "Jó napot"-ok és a "Miben segíthetek"?

Furcsán hangozhat, de ismételni talán sosem elég, mert jót tesz a vevő-eladó viszonynak és ez által az üzletnek is, rövid és hosszú távon egyaránt. Szóval így kellene valahogy csinálni alap üzemmódban:

1. Belépéskor köszöntés!

2. Aztán egy "miben segíthetek/ állhatok a rendelkezésére"?

3.a. Kiszolgálás, tanácsadás. Őszinte, kedves, objektív vélemény és hasznos információ szolgáltatása.

3.b. Amennyiben a vásárló első körben nézelődik, biztosítani afelől, hogy bátran kérdezhet, illetve, hogy hol találja az eladót, ha kérdése lenne. Ha látjuk, hogy tétovázik, esetleg újra felajánlani a segítséget.

4. Távozáskor elköszönés.

+1 mosoly!

Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://boltberendezo.blog.hu/api/trackback/id/tr987612676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jomunkas56 2016.02.04. 18:29:29

Szerintetek egy ilyen alkalmazás: vendeglatoprogram.com/simple bevezetése, mennyiben segítené a kiszolgálást?