3+1 különleges marketing ötlet

2016. május 03. 10:18 - LOR

Ha igazán pontos akarnék lenni, úgy fogalmaznék, hogy 3+1 gerillamarketing ötlet. De attól tartok ez a szó még mindig sokak számára elég idegen.

Mit takar pontosan a kifejezés? Nem hagyományos marketing eszközt illetve technikát. Olyan marketing fogások gyűjtő neve, melyek általában váratlanul érik a fogyasztókat, viszont a meglepetés erejével hatva, igazán eredményesek és elmékezetesek. A gerillamarketing üzenetei, értelemszerűen, nem a hagyományos reklámfelületeken jelennek meg. Egy-egy célcsoportra fókuszálva, a legmegfelelőbb helyeket, lehetőségeket felkutatva, szokatlan, újszerű módon bukkanak fel, hogy aztán a célcsoport önállóan, offline vagy online, módon terjeszteni kezdje őket. Ìgy jut el egy-egy akció híre még több emberhez.

gerillamarketing.png

A gerillamarketing tehát kiváló módszer lehet akkor, ha valami egyedivel, különlegessel szeretnéd hirdetni a boltod és/vagy kitűnni a reklámzajból. Nézzük mik a legegyszerűbb, könnyen megvalósítható példák/ tippjek számodra:

1. Lufik

Sokszor láttam már lufikat kikötve egy-egy üzlet bejáratához közel. Ez is remek vevőcsalogató, mert igencsak látványos eszköz. Àltalában azt jelzi, hogy a bolt ünnepel valamit: szülinapot, nyitást, megújulást stb. Az emeberek pedig mindig kiváncsiak az új dolgokra. Másrészről a lufik szinte folyamatosan mozognak, pláne, ha lengedez némi szellő. A mozgó tárgyak pedig köztudottan még jobban vonzák a tekintetet. Tipp: Gondold picit úrja a lufi kihelyezés öteltét. Lépj távolabb a boltodtól. Hova raknál sok-sok lufit? Hol érheted el a célcsoportot? Felengednél pár százat, hogy minél messzebre vigye a ráírt/vagy akasztott üzeneted, vagy inkább, felkötnéd őket a közeli utcákban parkoló autók visszapillantó tükreire?

2. Termékminták

Vonzereje az ingyenességben rejlik. Jól ismert vásárlócsalogató eszköz. Az eladáshelyi kóstoltatások például azért olyan hatékonyak, mert  sokkal könnyebb eladni a termékeket, miután az emberek már kipróbálták őket és ízlett/tetszett nekik. Onnantól már nem rábeszélés, abban már nincs rizikó. Csupán egy egyszerű döntés. "Megveszem, mert bevállt." Tipp: Találd ki, hogy hogyan juttathatnád el picit rendhagyó módon a termékmintáidat a kiszemelt célcsoporthoz. Rákasztod őket az előbbi lufikra? Keresel egy véleményvezért és rajta kerszetül osztod szét, akár online akcióhoz kapcsolva? Òriás ajándék dobozba csomagolod egy forgalmas utcán, pár napig lezárva tartod, hogy fokozd az érdeklődést, majd kinyitva "aki kapja marja", bárki vihet belőle és kipróbálhatja?

3. Matricák

Egyszerűek, olcsók, hatékonyak. Osztogathatod a kasszánál, kiteheted őket a bejárathoz. Vigyék, és használják bátran az emberek. Bárhol jelenik majd meg és bukkan fel újra, mindig mosolyt csal majd az arcodra, ha viszont látod. Az emberek pedig minél többször és több helyen találkoznak vele, annál jobban fognak emlékezni Rád és az üzletedre. 

+1: Pop up boltok

Reklámozd a üzleted egy másik bolttal! Válaszd ki a célcsoportnak megfelelő helyszínt és vidd közel hozzájuk termékeidet! Pop up boltot nyithatsz irodában, másik üzletben, üres boltban, megjelenhetsz egy vásáron, az utcán.. Ha érdekelne a lehtőség, de félsz belevágni és jól jönne egy kis útmutatás is, itt rengeteg hasznos információt és segítséget találsz a témában.

-forrás-

Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boltberendezo.blog.hu/api/trackback/id/tr358682182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.