Üzlettér tervezés - így fogj hozzá

2016. szeptember 12. 09:28 - LOR

7 lépés a sikerhez

Van az úgy, hogy a leendő bolttulajdonosok saját maguk szeretnék kézbe venni az új üzlet teljes terének megtervezését, berendezését, dekorálását. Nincs ezzel semmi baj, ha valaki érez magában hozzá kellő energiát és kreativitást. Ha vannak megbízható kivitelezői, és elegendő ideje. Mi azért vagyunk, hogy nekik is segítsünk pár tippel, már ha szükségük van rá.

Szerintem minden ilyen esetben jól jön egy kis kapaszkodó, még akkor is, ha ők maguk is pont így terveztek volna, jól jöhet egy-egy visszaigazolás vagy emlékeztető, hogy biztosan semmi se maradjon ki.

uzletter_tervezes_fotor.jpg

Egy új bolt nyitásánál a legelső számú szempont az üzlethelyiség kiválasztása. Pénztárca, célcsoport, üzleti terv és termékkészlet függő, hogy hol és mekkora ingatlant választasz. Viszont sokszor nem árt még a bérbevétel ,esetleg vásárlás előtt végiggondolni az alábbi pontokat. Jó, ha van egy nagyjábóli elképzelésed az üzlettérre vonatkozóan is. Ezek a szempontok később segíthetik a választást.

Üzlettér tervezés

1. lépés: Válassz elrendezési alaprajzot!

Határozd meg, hogy milyen fő elrendezést szeretnél az üzletedben! Egyenes vonalakban szeretnéd viszont látni az üzletbútoraidat? Egymásra merőlegesen, egymással párhuzamosan? Esetleg több apró szöget szeretnél? Zeg-zúgokat, kisebb különálló szigeteket? Vagy kombinálnád a két elrendezést?

2. lépés: Határozd meg a haladási irányt!

Az üzletbútorok nagysága, elrendezése, beállítása nagyban befolyásolja a vásárlók haladási irányát a boltban. Merre szeretnéd terelni őket? Haladjanak a sorok mentén? Körbevezetnéd őket? Vagy inkább teljesen rájuk bíznád a bejárt útvonal megválasztását?

3. lépés: Hova kerüljön a kasszapult?

Bár ez a lépés gyakran inkább a nulladik megfontolandó szempont, de legkésőbb itt döntened kell róla. A bejárat mellé, azzal szemben hátra, vagy oldalra helyeznéd? Mindegyik elrendezésnek meg van a maga előnye és hátránya. Gondold végig, hogy mennyire kell felügyelned, szem előtt tartanod a vásárlókat. Vedd figyelembe az ergonómiai szempontokat és az üzlethelyiség adta lehetőségeket is!

4. lépés: Hova helyeznéd el a legfontosabb displayeket?

Egyáltalán nem elhanyagolható szempont: hol kapnak majd helyet a kiemelt áruid, az akcióban résztvevő vagy épp a szezonális termékeid? A bejárathoz közel, hogy egyből a vevők keze ügyébe kerüljenek? Hátrébb, hogy beljebb csalogassák a nézelődőt? Vagy a kassza közelében, hogy meg legyen az impulzus vásárlás lehetősége is?

5. lépés: A termékek helye a polcokon

Fogj egy leltár listát és gondold végig, hogy melyik termékek melyik polcokra kerülnek majd! Hogyan csoportosítod őket, mik kerülnek egymás mellé? Milyen szekciókat alakítasz ki? 

Pár tipp:

  • Az alapvető árukat (alap termékeket) hátra helyezd! Így szinte minden vevő rávehető, hogy bejárja a boltod és közben még több számára szükséges terméket tegyen a kosarába.
  • Az új termékeket kiemelten mutasd be!
  • A kisebb helyet foglaló, vagy alacsonyabb értékű termékeket a kassza közelében tedd ki.

6. lépés: Bontsd zónákra a teret!

Megkönnyíted a vevők dolgát, ha jól láthatóan, elkülöníted a különböző termékcsoportokat. Átláthatóbb lesz az üzleted, ha táblákat, feliratokat használsz. A vásárlók könnyebben tájékozódnak majd és ezáltal is jobban érzik magukat a bőrükben, nálad.

7. Hagyj helyet egyéb kellékeknek is!

Például ruhafogasnak, a téli kabátok számára. Esernyő tartónak az őszi időben. Frissítőnek, ventillátornak a kánikulában. Kis kanapénak vagy fotelnek a várakozók számára. Vagy épp csomagoló pultnak egy plusz szolgáltatás keretében. Ezekkel az egyszerű fogásokkal könnyedén növelheted a vásárlásélményt a boltban.

Épp üzlet nyitásán töröd a fejed? Segítünk megtervezni! Nyomtasd és töltsd ki ingyenes Üzlettervezőnket!

uzlettervezo.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boltberendezo.blog.hu/api/trackback/id/tr8711667790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.