Hogyan tudsz üzlettulajdonosként előnyt szerezni a versenytársaiddal szemben? Mikor tudod kihozni a legtöbbet a boltodból?
Akkor, ha nem csak hullámzó az üzleted hatékonysága. Ha nem csupán szezonálisan erős az üzlet teljesítménye. Ha kiszámíthatóan, egyenletesen, megbízható bevételre tudsz szert tenni. Vagyis, ha nem csak bizonyos időszakokban nő meg a kereslet a termékeid iránt és termelődik némi profitod.
Akkor tudod kihozni üzletedből a maximumot, ha lelkes törzsvásárlók, folyamatosan költenek nálad.
Mikor lesz az átlagos vevőből törzsvásárló?
Egyszerű! Akkor, ha megragadja valami a boltodban. Ha le tudod nyűgözni. Ha el tud köteleződni az üzleted iránt.
Mi kell ahhoz, hogy a fenti feltételek teljesüljenek?
A) Akciók (?)
Nem, nem mindig egyre alacsonyabb árak. Persze a kedvezmények nagy számú nézelődőt vonzanak. Akik jó esetben vásárolnak is. Akkor. De csak akkor, ha épp akció van. Lehet, hogy megörülnek a nagy lehetőségnek és máskor is visszatérnek majd egy újabb akció reményében. De mi van, ha épp akkor, nincs óriási leárazás nálad? Akkor ezek a vevők szépen sarkon fordulnak és kisétálnak. A folyamatos akciók negatív spirálhoz vezetnek. Ha hozzá szoktatod a vevőket, ahhoz, hogy kedvezményesen, áron alul jutnak a termékeidhez, mindig ezt fogják elvárni tőled. Te se jársz jól, hiszen nem tudod kihozni a boltodból a maximumot és ők sem, mert mindig csak olcsóra vágynak majd és olcsót is kapnak. Ettől függetlenül, lehet, hogy az árud jó és minőségi (bár ez esetben nem tudsz bizonyos ár alá menni), de az ő fejükben "csak" olcsó termék marad. Szóval akciók.
B) Értékek (!)
Vagyis valami plusz, valami több. Valami amire a vevőd nem számít. Valami amiért pozitívan tud csalódni az üzletben. Valami, amitől élmény lesz a vásárlás:
- Ez lehet például egy extra szolgáltatás (pl. csomagolás ingyen).
- Egyedi megoldások (pl. ha lehetőséget adsz rá, mondjuk helyben használható tabletek segítségével, hogy az üzletedben, helyben, a webshopodból is rendeljenek)
- Magas minőségű kiszolgálás (pl. mint egy híres füredi cukrászdában ahol nagyon előzékenyek a pincérek és gálánsan, régi hagyományokhoz híven, nagy tisztelettel, magázva szolgálják ki a fogyasztókat.)
- Rendkívüli atmoszféra, vagyis igényesen kialakított, különleges boltbelső (és üzletportál).
Ez mind pedig célcsoportra és természetesen boltra szabottan. Egy ultra modern termékeket, csupa fiatalnak forgalmazó üzletben például furcsán venné ki magát a 3. pont. Ugye érted miért? Szóval erőltetni nem szabad semmit, ami nem illik az üzlet koncepciójához vagy nagyon nem felel meg a vevőkör elvárásainak. Viszont rengeteg dolgot ki lehet próbálni, át lehet gondolni, be lehet vetni és megnézni, hogy működik-e. Nem olyan hatalmas ördöngösség egy üzletet a fentieknek megfelelően frissíteni (vagy épp kialakítani). Csak kell némi támpont, egy jó stratégia és egy megvalósítási terv és kész is a vásárlásélményt biztosító bolt.
Vásárlásösztönző Boltberendezés, avagy vásárlásélmény = versenyelőny, ezt a címet kapta a pár napja megjelent, üzlettulajdonosoknak és boltvezetőknek készült e-tanfolyam is. Egy egyedülálló kurzus a piacon.
Legtöbben - mivel az üzlet nyitásához elengedhetetlen feltétel - gyorsan elvégeznek egy eladó, aztán egy boltvezető OKJ tanfolyamot, mielőtt megnyitják boltjukat. És ennyi. Jó, később talán még olvasgatnak marketinges blogokat és üzleti újságokat, de komolyabban nem képzik magukat. Pedig mekkora lehetőséget hagynak ki! "Az üzletben két befektetés éri meg igazán: a marketing és a tanulás". A folyamatos tanulás. (Hallottam egyszer én is egy elektronikus továbbképzésen). Hát itt az alkalom! Tanulj és aztán valósítsd meg!
Ha a vásárlásélmény megteremtésével szeretnél kitűnni a piacon, akkor ehhez, most minden segítséget megkapsz.
Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.