Boltberendező Blog

Értékesítés ösztönzés vásárlásélménnyel

#közösségakonkurenciafelett

Korábban már meséltem, hogy mostanában az itthoni teendők (főzés, mosás, takarítás) illetve vezetés vagy edzés közben is gyakran külföldi podcastokat hallgatok. Annyi praktikus dolgot tanulok nap mint nap és annyi új ötletem támad, hogy az elmúlt hetekben oldalakat írtam össze teendőlistákkal. Nagyon szeretem ezeket a tartalmakat, mert érdekesek, innovatívak és rengeteg új irányt nyitnak meg.

Tegnap egy olyan előadásra bukkantam, ami igazán friss nézőpontból közelíti meg a vállalkozások világát. Nem csak a pénzügyi oldalát vizsgálja nem csak folytonos előnyökre hajt és annak érdekében köt együttműködéseket, hanem sokkal emberibb, intuitívabb módon áll hozzá ehhez az életformához. Az értékeket tartja szem előtt, a közös építkezést, az összefogást.

Egy fényképész lány, két éve gondolt egy nagyot és létrehozott egy hashtaget: #communityovercompetition. A hasthag  pedig önálló életre kelt és villámsebeséggel terjedni kezdett. Csak az Instagrammon több mint 1 millió kép alatt szerepel. A kifejezés hamar annyira sikeressé vált, hogy mára egy valódi közösséget, non profit vállalkozást is működtet.

_kozossegakonkurenciafelett.png

Miről szól a #közösségakonkurenciafelett?

Olyan vállalkozásokat hoz közel egymáshoz, akik hisznek benne, hogy a kapcsolatok előnyt élveznek a haszonnal szemben. Olyan vállalkozásokat, melyek működése azon alapul, hogy adjanak, hogy értéket adjanak vásárlóik, ügyfeleik részére. Olyan vállalkozásokat, akik tisztán versenyeznek, egymást motiválják és hajták előbbre és ha szükséges összafognak egy jobb ügy érdekében.

Pár hete mi is létrehoztunk egy Facebook csoportot, ahol szívesen látunk mindenkit, akit érdekel az üzletberendezés, kirakatrendezés és a bolti marketing. A közösség megalkotásával felületet szeretnénk biztosítani a kis boltok tulajdonosainak az egymással való kommunikációra, egymás segítésére, ötletek, javaslatok cserélésére.

Minden kezdet nehéz, a csoportban az elején nem igazán akart elindulni a beszélgetés. Próbáltam én kérdezni, de nem nagyon jött válasz. Arra gondoltam, talán a rivalizálás az oka. Talán ez alap vállalkozói beállítottság. Nem kérdezek, nem mondok semmit, nehogy elvigyék az ötletem és helyettem nőjjenek vele nagyra. Mindenki inkább csak megfigyelt. Aztán ma reggel, amikor volt időm megnézni az értesítéseket, nagyot mosolyogtam. Örültem, mert az este elindult valami. A csoporttagok végre büszkélkednek az üzletükkel, végre mernek tanácsot kérni és segíteni egymást. Remélem így marad és még többen jönnek, csatlakoznak és beszélgetnek, inspirálják, ösztönzik egymást, hogy végül osztozhassanak egymás sikerében.

Persze tudom, hogy az efajta gondolkodás nem is olyan könnyű. Nem mondom, hogy amikor meglátom egy konkurens cég/lakberendező lenyűgöző munkáját, akkor nem fut át az agyamon, hogy “Aztamindenit, de szép lett! Miért nem én csináltam meg? Hogy jutott hozzá ehhez a megbízáshoz? Én is akarok ilyet!”. De (már) rögtön utána jönnek a pozitívabb gondolatok is “Mit tud, amit én nem? Mit tanulhatok tőle? Meg kell jegyeznem az elérhetőségeit, hátha a jövőben tudnánk együtt dolgozni és valami csodaklasszat alkotni. Kiválló munka, szuper, hogy újabb mesés térrel bővült a városunk/országunk/világunk!”

De sajnos a Boltberendező kapacitásai is végesek, mi sem tudunk elvállalni minden megkeresést. Van, hogy nem illik a profilunkban, van, hogy nem fér az időnkbe, van, hogy tőlünk túl messze esik a projekt helyszíne. Ezekben az esetkeben mindig ajánlunk valakit, aki szerintünk szakértő az adott területen, kreatív és megbízható. Hogy ne csak számunkra, de az esetleges megbízóink számára is könnyebben átlátható legyen ez a rendszer, életre hívtuk az Üzletebrendezők oldalt.

Az Üzletberendezők egy olyan platform, ami a kreatív szabadúszókat közvetlenül köti össze a bolttulajdonosokkal, üzletvezetőkkel. Adatbázisunkban kereshetsz szakma, szolgáltatás vagy akár régió alapján is. Szeretnéd tudni, hogy hogyan működik pontosan? Kattints!

Magunk ellen dolgoztunk az új oldallal? Nem gondolom. A Boltberendező azért született, hogy minél több vásárlóbarát, szép, egyedi és sikeres kis üzlet működhessen hazánkban (és most már a környező országokban is akár). Mikrovállalkozásként elég nehéz ennek a küldetésnek eleget tennünk. Ezért aztán, bárki, aki kedvet érez és elég erőt magában, jöjjön és csatlakozzon bátran!

Várunk a Bolti marketing, kirakat, üzletberendezés Fb csoportban és az Üzletebrendezők oldalán is.

#közösségakonkurenciafelett

VIP MEGHÍVÓ:
Légy tagja a Te is a kis boltosok közösségének! Kérdezzetek egymástól vagy akár tőlem is. Ajánljatok, cseréljetek ötleteket üzletberendezés, kirakat vagy épp bolti marketing témában!

A bejegyzés trackback címe:

https://boltberendezo.blog.hu/api/trackback/id/tr6712518387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása