Egy szombathelyi üzletfrissítés kapcsán ismét felvetődött a téma, ezért most már nem halogatom tovább és összeírom Nektek amit a pop up boltról egy már létező boltban tudni érdemes.
Kezdjük ott, hogy manapság már minden outlet üzletet és városi, vidéki kitelepülés, bolton kívüli megjelenést pop upnak neveznek, szerintem teljesen alaptalanul és helytelenül. "A pop up boltok korlátozott ideig elérhető, figyelemfelkeltő, különleges atmoszférájú üzletek. A pop up bolt egyfajta marketing eszköz, mely meglep, szórakoztat, kipróbálásra ösztönöz valamint kellő információval látja el az érdeklődőket." Vagyis a pop up bolt mindig valami plusszal rendelkezik, értéket ad a márkához, az eredeti üzlethez és annak filozófiájához. Előre megtervezett marketing stratégia része, egy különleges aktivitás formájában.
A hagyományos pop up boltokat azt hiszem nem kell bemutatnom. Számos példát hoztam már rá itt a blogon is illetve, ha további információra vágysz a témában akkor itt és itt tudsz még utánaolvasni.
Aztán van az a pop up fajta ami igazából egy mini pop up bolt. Bolt a boltban. Egy már létező (de a pop up részlegtől/termékektől) függetlenül működő üzletben, időszakosan kikerülő, kizárólag erre a célra kialakított display, sarok vagy részleg.
Miért jó a pop up boltosnak?
- Mert egy már fix vásárló réteghez tud így eljutni az adott termékpalettával.
- Ezáltal egy adott alapforgalom már eleve biztosított.
- Nem csak saját maga fogja reklámozni a mini pop up boltot, de a helyszínt biztosító boltos is.
- Nem kell egy egész üzletet kibérelnie, berendeznie, üzemeltetnie (annak minden költségével együtt).
Jó tanács a pop up boltosokonak: Olyan boltot keressenek, ami stílusában, hangulatában közel áll a saját márkájukhoz. Hasonló értékeket képviseljenek. Jó, ha hasonló a célcsoport is, kivéve ha nem pont egy új vásárló réteg tesztelése a cél.
Miért jó a helyszínt biztosító üzletnek?
- Akár fix "polcdíjban" állapodnak meg, akár jutalékos rendszerben (vagy netán mindkettő), mindenképpen plusz bevételt jelent.
- A pop up bolttal a boltban új termékek, új események kerülnek az üzlet életébe, különösebb extra befektetés nélkül. (A pop uposokkal gyakran bizományi alapon is meg lehet egyezni.)
- Az újdonságot a vevők is szeretik, így lesz mivel becsalogatni őket újra és újra. (Nem kell folyton árakciózni.)
- Tesztelhetik, hogy nem lenne-e érdemes esetleg hosszú távon is új termékcsoportot bevezetni.
- Új vásárlók érkezhetnek a pop up termékek/márka hirdetései révén.
Jó tanács a helyszínt bizotsító üzleteknek: Olyan termékeket keressenek, ami stílusában, hangulatában közel áll az általuk forgalmazotthoz. Hasonló értékeket képviseljenek, hasonló célcsoportnak szóljanak, ugyanakkor legyenek egyfajta kiegészítő termékek.
További előnyökről és célokról, tanácsokról a Pop up boltok kézikönyvében olvashatsz.
Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.