De legalább is nagyob profitot termelnek - írja a német Business Insider. Hogyan lehetséges ez?
Nos, kevesebbet fordítanak a berendezésre így hamarabb megtérül egy-egy üzlet fel,- és kiépítése. A boltberendezésen megspórolt pénzt pedig elsősorban az árversenybe fektetik. Számos másik üzletet köröznek le kedvező áraikkal a nagy diszkont áruházláncok, mint pl. az Aldi is. Ők nem költenek sokat a vásárlásélményre. Helyette inkább tartósan alacsony árakat kínálnak. Nem invesztálnak drága polcokba, inkább felhasználják a termékek saját kartonjait is rakodó felületként. A világítás is egységesen erős, a vásárló-útvonal szinte adott, egyértelmű. Semmi flanc vagy flikk-flakk. Ellenben állandó, kiszámítható minőség, termékválaszték és ár-érték arány.
A legnagyobb profitot termelő, kevésbé csillogó üzletterű boltok világosan pozícionálták magukat és ezzel remek versenyelőnyhöz jutottak. Az Aldi Amerikában pl. 30%-al olcsóbb az óriás Walmart-nál, ezért (is) számos hű, visszatérő vásárlója akad.
Lehet így is csinálni. Ez az út is járható, sőt! Aki viszont nem szeretne versenyezni a diszkont üzletláncokkal, esetleg egy teljesen új résen szeretne betörni a piacra, az próbáljon a vevők kedvében járni esztétikus, kifinomult a bolt arculatához, képviselt értékeihez passzoló bolt design-al és extra szolgáltatásokkal.
forrás: Business Insider: Ugly stores thriving in retail have one thing common - they´re ugly
Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.