Boltberendező Blog

Értékesítés ösztönzés vásárlásélménnyel

Mi az a webrooming és miért jó a boltosoknak?

Lehet, hogy idegenül hangzik számodra a "webrooming" szó, (nem csoda hisz ez egy angol szó :) de valószínűleg te is gyakran cselekszel így. Semmi bonyolultat nem jelent, és nem is vadonatúj trendről van szó. Ez a szokás az online boltok megjelenése óta jelen van. Viszont megéri foglalkozni vele egy kicsit, mert hasznára vállhat a boltosoknak, ha odafigyelnek a vevők ezen vásárlási szokására is.

webrooming.png

A webrooming igazából a showrooming ellentetje. (Showrooming = üzletekben történő keresgélés, próbálgatás melyet online vásárlás követ). Vagyis a webrooming azt a folyamatot jelenti, amikor előbb online nézelődsz (ár, minőség, márka összehasonlításokat végzel, különböző webshopokban, az adott termékről), majd bemész egy hagyományos boltba és végül ott vásárolod meg azt.

Mindkét gyakorlat a mai napig egyaránt jellemző a vásárlókra. Sőt, a webrooming jelenleg növekvő tendenciát mutat, kivált képp a férfiak körében, írja az adweek.com. A marketingland szerint 2016 a webrooming éve volt. Kutatásaik alapján a vásárlások 90%-a még mindig offline történik és a világ kiskereskedőinek több mint 55%-a tervez üzletnyitást idén.

Miért vásárol valaki offline, ha online már megtalálta a legjobb ajánlatot?

  • Mert bár számtalan előnye létezik az online vásárlásnak, mégsem vagyunk teljesen elégedettek a webshopok nyújtotta lehetőségekkel.
  • Nem szeretünk pluszban fizetni a szállításért.
  • Türelmetlenek vagyunk, nem szeretünk várni. Azonnal szeretnénk megkapni a vágyott terméket, nem egy hét múlva.
  • Meg akarunk róla bizonyosodni, hogy olyan a termék, ahogy azt elképzeltük a képek alapján. Pont olyan méretű, pont olyan anyagú és színű, amilyet szeretnék. Ezt mind csak élőben tudjuk tesztelni.
  • Szívesen kikérnénk az eladók véleményét, tanácsát, hiszen ők igazán ismerik a forgalmazott árut.
  • Ha esetleg valamiért később vissza kellene vinnünk a terméket, mert mondjuk esetleg ajándékba szántuk, de nem úgy sült el a dolog, akkor sokkal könnyebb dolgunk van a hagyományos boltban panasszal/ cserével élni, mint online.

Hogyan tudsz minél többet kihozi a webroomingból, ha üzlettulajdonos vagy?

A személyes kapcsolat és megfelelő kiszolgálás nagyot lendíthet a vásárló bolt iránti elköteleződésén. Ha már ott helyben van a vevő, akkor csak rajtad múlik, hogy milyen élményekkel távozik. A neten sokkal nehezebb személyre szabottan kiszolgálni bárkit is.

Persze, ahhoz hogy becsalogasd őket a boltodba, először is rendelkezned kell egy weboldallal. Legoptimálisabb esetben egy egyszerű, szimpla, viszont igényes és praktikus webshoppal. Itt részletes információval és szép képekkel kell bemutatnod a termékeket. Mindenképp tüntesd fel az árat. Illetve, jó ha tájékoztatod a vevőt a termék elérhetőségéről is. A legnagyobb plusz pedig, ha vásárlóvéleményeket, termékértékelést is kiteszel az oldalra.

Ha ez meg van, akkor kezdődhet is a multi-csatornás értékesítés. Tereld a vevőket a boltba. Kínálj csak ott érvényes kedvezmény kuponokat, termék kipróbálási lehetőségeket, ingyen wifit. Adj lehetőséget rá, hogy a webes rendelést az üzletedben is át vehessék. 

Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!

------------------------

webb_300_250_1472724150.png

A bejegyzés trackback címe:

https://boltberendezo.blog.hu/api/trackback/id/tr1911929253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása