A februári zimankó bizony nem kedvez a nagyobb belvárosi sétáknak, a mutatós kirakatok előtti ábrándozásnak. Annál többen tolonganak ilyenkor - persze csak a virtuális térben -, az online bevásárlókörutakon. Kényelmes fotelben ülve vándorolnak egyik webshopból a másikba, de azt, hogy végül hol vásárolnak, így is ugyanaz dönti el, mint az offline boltokban: a hatásos kommunikáció és a kedvelhető termék, vagyis egy gondosan felépített marketing stratégia.
A legjobb persze, ha a webshop tökéletesen leképezi eredetijét, vagyis annak az üzletnek a stílusát és választékát, amibe az utcáról is beléphetünk. Ha ez sikerül, akkor ebben a kellemes összhangban a vásárlás a kanapéról is igazi élménnyé válik.
My Own Bike
Legyen a kerékpárod is olyan egyedi, mint amilyen te magad vagy – hirdeti annak a düsseldorfi cégnek a jelmondata, ahol shop és webshop nemcsak párhuzamosan, de egymást kiegészítve működik. Mi a honlapon megtervezzük, ők pedig műhelyükben legyártják a csodaszép bicikliket. A letisztult design megbízhatóságot, magas minőséget sugall, a tervezőprogram pedig még azokat is alkotásra invitálja, akik (még) nem megszállott kerékpárosok.
Gebrüder Stitch
Egyedi farmereket készítenek ebben a rendhagyó osztrák szabóságban, ahol a forradalmian új ötlethez természetesen a design is idomult. Harsány színekkel kiemelt szabadszájú szövegek, polgárpukkasztó grafikák és gyakran frissülő blog tájékoztatja a érdeklődőket az új termékekről és a rendhagyó eseményekről. A farmerbe burkolt belvárosi üzlethez könnyen kezelhető webshop is tartozik, ami bravúrosan vezeti a vásárlót az igények felmérésétől az időpont egyeztetésig, végül a vadonatúj nadrágig.
Augenstern Kindermode
Jól átgondolt családi vállalkozás, precízen végigvitt, jól felismerhető megjelenéssel. Kedvencük a csillag, ami nemcsak a remekül elhelyezett logókban, de a termékek mintájában is többször előbukkan. Facebook oldalukon napi kapcsolatban állnak a vevőkkel, gyakran kérik ki a véleményüket, és lelkesen hirdetik pop up megjelenéseiket. A webshop érdekessége a kívánságlista menüpont, ami másokkal is megosztható, ezzel könnyítve meg az ajándékozást, akár a mamának, akár a babának választanánk a kínálatból.
Happy Socks
A vásárlásélmény iskolapéldája. A Happy Socks üzleteiben ugyanis nemcsak zoknit veszünk, de nem ám! Hanem egy pillanatnyi gondtalanságot, csipetnyi kreativitást, talán még egy kis egyéniséget is, de legfőképpen jó hangulatot J Itt egy teljesen hétköznapi használati tárgyból jópofa ajándék, különleges kiegészítő válik. A boltokban a fehér háttér szépen kiemeli a változatos mintákat, a webshop is nyugodt alapszínekkel, hatásosan megírt márka-történettel dolgozik.
Cupcakes Wien
Klasszikus cukrászda varázslat, annak minden színes-szagos kiegészítőjével. A csinos logó, a tökéletes pasztellszínek és szép betűtípusok mind a vevő tájékozódását segítik a kellemesen egyszerű honlapon, hogy aztán a gyönyörű desszerteket látva később majd a városban is könnyebben megtalálja a hasonlóan igényesen berendezett üzleteket. A jól eltalált design a pöttyös csészéktől az illatos sütit áruló Cupcake-Mobilokig mindenhol ugyanaz, ezért könnyen felismerhető.
Fotók a weboldalakról, és a My own bike Facebook oldaláról.
Bódi Zsuzsa, shop designer, Bécs
Ne maradj le a többi posztról sem, kövesd a Boltberendezőt a Facebookon vagy iratkozz fel a Hírlevélre!
-----------------------------------------------
Megjelent az ingyenes Boltberendező Magazin legújabb száma. Lapozz bele!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.